Özel MUTLUYUM

Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Merkezi

İşitme, Dil - Konuşma, Öğrenme Güçlüğü ve Otizm Konusunda 25 Yıllık Tecrübe ve Uzman Kadrosuyla...

Her Öğrenci İçin Özel Hazırlanmış "Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı"

Multidisipliner Yaklaşımla Alanında Uzman Kadro

25 Yıllık Tecrübe ve Bilgi Birikimi

Temelinde SEVGİ olan hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz!

Neden MUTLUYUM Özel Eğitim Merkezi

MUTLUYUM Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Merkezi

Özel eğitim alanında multidisipliner yaklaşımla çocuklara ve yakınlarına en iyi hizmeti sunmayı hedefleyen konusunda uzman, modern ve yenilikçi bir kurumdur.

MUTLUYUM Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Merkezi

Günümüz şartlarına uygun nitelik ve kalitede hizmet vermek amacını ilke edinmiş, hedeflediği hizmet kalitesine ulaşmak için; işitme ve konuşma bozukluklarına yönelik doğal işitsel sözel yöntem disiplini ile çalışmaktadır. 

MUTLUYUM Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Merkezi

Gaziantep'te 25 yılı aşkın süredir özel eğitim alanında çok değerli çalışmalara evsahipliği yapan merkezimiz, yenilenen idari ekibi ve uzman eğitim kadrosuyla özel gereksinimli çocukların ve ailelerin en güvenilir başvuru kaynağıdır.

Hizmetlerimiz

OTİZM TEDAVİSİ NASIL OLUR?

Otizm tedavisinde erken teşhis ve tedavi büyük önem taşır.Tedavinin amacı otizmli bireyin sosyal ve bireysel yeteneklerini geliştirmektir. Bu amaçla davranışsal eğitim ve özel terapiler uygulanır. Uygulanacak tedavinin aileye uygun olması da önemlidir. Konuşma terapisi, motor yetenekleri artırmaya yönelik terapiler, sosyal ileşim becerisini kazandırmaya yönelik terapiler uygulanan tedaviler arasındadır. Mutluyum rehabilitasyon bu tedavileri en iyi şekilde vermektedir.

 

İlaçlar, depresyon, dikkat eksikliği-hiperaktivite, obsesif kompulsif bozukluk gibi otizme eşlik eden durumlarda kullanılabilir. Otizm tedavisinde ebeveyn eğitimi de son derece önemlidir. Otizm konusunda ailelere destek veren yasal sivil toplum kuruluşları vardır. 

 

Belirtiler genellikle yaşamın ilk yıllarında ortaya çıkabilir. Belirtiler çocuktan çocuğa farklılık gösterebilir ancak genel olarak iletişim ve konuşmada yaşıtlarından geride oldukları gözlenir. Tanı için çeşitli gelişim testleri uygulanarak anne ve babadan alınan geri bildirimler değerlendirilir. Erken tanı ve uygun eğitimle çocuklarda otizm belirtilerinin büyük oranda kontrol altına alınabildiği, gelişimde büyük ilerleme kaydedildiği ve hatta ergenlik döneminde yaşıtlarından farkı kalmadığı belirtilmektedir.

 

OTİZM BELİRTİLERİ NELERDİR?

Belirtilerin, küçük çocuğun umursamazlığı mı yoksa iletişim konusundaki isteksizliği mi olduğuna karar verilmesi zordur. Konuşma gecikmesi birçok sağlıklı çocukta da görülebilmektedir. Çocuğun bazen belirtileri gösterirken bazen de sağlıklı gelişiyor gibi davranması ailenin kafasını karıştırabilir. Otizmin bir spektrum bozukluğu olarak adlandırılması tam da bu yüzdendir. Hafiften ağıra doğru olan belirti şiddetleri; sağlıklı ama yavaş gelişen çocukla, ağır nöro psikolojik hastalık arasında bir yelpaze oluşturur. Uyku, besin seçme gibi zorluklar sıklıkla bulunabilir.

 

Otizmin en temel belirtisi, çocukların göz teması kuramamalarıdır. Kısa süreli, çekingen bakış, göz kontağı varmış gibi bakma ama karşıdakini anlamaya yönelik bakmama gibi durumlar olabilir. İsmi ile çağrılan çocuklar genellikle tepki veremez ve neredeyse tümünde konuşma problemleri vardır. Bu hastalar ya hiç konuşamaz veya geç veya tuhaf konuşur. Taklit becerileri kısıtlıdır. Bay-bay yapma, selam verme ve mimik kullanmak gibi taklitleri geç öğrenirler.

 

Otistik çocuklar işaret ile isteklerini gösteremez ve iletişim problemleri çok sıktır. İhtiyaçlarını, karşılayacak kişinin kolunu çekerek, onu kaldırıp götürerek, ağlayarak gösterirler. Yaşıtları veya büyükler ile iletişim kurmada isteksizdirler. Grup oyunlarına katılamaz ve oyuncaklar ile anlamlı bir şekilde oynayamazlar. Akranlarıyla olmak yerine kendi halinde olmayı tercih ederler. Bazı çocuklarda sallanma, el çırpma, kanat çırpma gibi “stereotipi” denilen, tekrarlayan anormal hareketler veya koridorda koşturma, ışığı açma-kapama gibi takıntılı davranışlar görülebilir.  Otistik çocukların bir diğer önemli belirtisi temastan hoşlanmamalarıdır. Bebeklik çağında bile anne kucağında sakinleşmez, aksine rahatsız olurlar. Otistik çocuklar kendilerine ait ayrı bir dünyada yaşar.

 

Otistik bir çocuk kucağa alınmayı önemsemez. İstediğine ulaşmak için herkesin kucağına gidebilir, yabancı algılaması yoktur. 2-3 yaşına geldiğinde cansız objelere daha fazla ilgi gösterirler. Sürekli ellerinde bir eşya tutma, objeleri dizerek oynama, arabayı ters çevirip tekerleğini döndürme veya yatarak arabanın dönen tekerleğini izleme gibi oyunları vardır. Oyuncağın bütünü yerine bir parçasıyla oynamayı severler. Onun için canlıyla cansız arasında çok fazla fark yoktur. İnsanlarla anlamlı göz kontağı kurmazlar. Ses, ışık ve kokuya karşı aşırı duyarlı olabilir, beklenmedik tepkiler verebilirler. Bazen kendisine söylenenleri papağan gibi tekrar ederler, ben-sen gibi zamirleri ters söylerler.

 

Yetişkinlikte Otizm

 

Erken tanı konmuş ve yeterli tedavi edilmiş bazı yetişkin otizmliler çalışabilir ve kendi kendilerine yaşayabilirler. Zeka geriliği olanlar ve konuşamayanlar sürekli yardıma ihtiyaç duyarlar. Bunun yanı sıra üstün zekalı otizmliler, birçok alanda (resim yapma, müzik aleti çalma gibi) başarılı olabilir. Ancak sosyal becerileri her zaman sınırlıdır. 

 

Çocuğunuzun davranışlarının diğer çocuklardan farklı olduğunu düşünüyorsanız, yukarıda saydığımız belirtilerden bazıları çocuğunuzda varsa hiç vakit kaybetmeden bir çocuk psikiyatristi ile görüşmelisiniz. Unutmayın otizmde erken tanı ve tedavi çok önemlidir.

Tamamen insan odaklıyız

İletişim

Adres:

Pancarlı Mah. 58025 Nolu Sok No:4 
Şehitkamil/Gaziantep

Bizi Arayın: (0342) 322 46 16

(0505) 893 46 16

E-Posta: mutluyum_rem@hotmail.com

Öneri, Şikayet ve Tavsiyelerinizi Bekliyoruz...  CV lerinizi Mail Yoluyla Gönderebilirsiniz.

İsim *
E-posta *
Şehir *
Mesaj *

Sosyal Medya

Hesaplarımız