Özel MUTLUYUM

Rehabilitasyon ve Özel Eğitim Merkezi

İşitme, Dil - Konuşma, Öğrenme Güçlüğü ve Otizm Konusunda 25 Yıllık Tecrübe ve Uzman Kadrosuyla...

Temelinde

SEVGİ olan

hiçbir eğitim başarısızlığa uğramaz!

Neden MUTLUYUM Özel Eğitim Merkezi

 Merkezimizde her çocuk, kendine özgü iletişim yolculuğunda sevgi ve bilimle desteklenir. Özel eğitimde, konuşma-dil terapisi ve oyun temelli uygulamalarla güçlü bir iletişim temeli kuruyor, aileyi sürecin merkezine alıyoruz.

Amacımız; kendine güvenli okulda, evde ve sosyal hayatta daha mutlu çocuklar.

Özel Eğitimde erken ve doğru destek fark yaratır. Uzman ekibimiz, detaylı değerlendirme sonrası kişiselleştirilmiş hedefler belirler; bireysel seanslar, grup çalışmaları ve aile rehberliğiyle bu hedeflere birlikte yürür. Her adım ölçülür, her ilerleme görünür.

 

Aile işbirliği bizim için esastır. Seansların yanı sıra ev içi pratikler, öğretmen işbirlikleri ve düzenli geri bildirimlerle süreci şeffaf ve anlaşılır kılıyoruz. Hedefimiz; çocuğunuzun her ortamda kendini ifade edebilmesi.

Uzman ekibimizle bireysel ve grup seanslarında kalıcı iletişim alışkanlıkları inşa ediyoruz. Sevgi dolu bir ortam, bilimsel yöntemler ve ölçülebilir hedefler… Merkezimizde her biri bir araya gelerek çocukların iletişimde güçlenmesini sağlar. Gelin, birlikte ilk adımı atalım.

Hizmetlerimiz

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu nedir?

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu, genellikle 7 yaşından önce başlayan okul öncesi ve okul çağı çocuklarda görülen, bozulmuş veya azalmış dikkat, hiperaktivite ile karakterize, sosyal ve duygusal gelişimi ile okul başarısını olumsuz yönde etkileyebilen önemli bir sorundur. Ülkemizdeki görülme sıklığının % 4-8 arasında değiştiği ve bunun da yaklaşık 30 kişilik bir sınıfta 2 öğrencinin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olabileceği anlamına geldiği belirtilmektedir. Hiperaktivite, aşırı hareketlilik anlamına gelmektedir ancak bu terim dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların tümünü iyi anlatan bir terim değildir, çünkü hiperaktivite olmadan da dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu ortaya çıkabilir. Dolayısıyla hiperaktivitenin eşlik etmediği ancak dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısı alan çocuklar olabilmektedir.

Belirtileri;

Belirtiler genellikle okul öncesi dönemde başlasa da daha ileri dönemlerde de ortaya çıkabilmekte ve bazen yetişkinlikte de devam edebilmektedir. Genellikle de okuma güçlüğü ve/veya yazma sırasında görülen tersten yazılmış harf veya işaretlemelerle dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanılarına gidilmektedir. Kimi aileler çocuklarının dikkat süresinin çok kısa olmasından, kimileri ise aşırı hareketlilikten şikâyet edebilmektedir. Alışılmışın dışında fiziksel olarak aktif olma olarak tanımlanan hiperaktivite, oturmakta ve sakin kalmakta sorun yaşama, düşünmeden hareket etme gibi dürtüsel davranışlar, dikkat ve odaklanma sorunu, unutkanlık, sırasını beklemekte zorlanma, detayları gözden kaçırma ile kendini gösterir.

Nedenleri

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan çocukların birinci dereceden akrabalarının %25’inde de dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu görüldüğü bildirilmektedir. Bu veriler, genetik etmenlerin dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu’nun ortaya çıkmasında önemli rol oynadığını düşündürse de dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu’nun nedenleri henüz tam olarak açıklanamamaktadır.
 

Nasıl tanı konulur?

Günümüzde dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanısına yardımcı olacak herhangi bir laboratuvar testi (kan testleri, idrar testleri, EEG vb.), veya beyin görüntüleme yöntemi (beyin tomografisi, manyetik rezonans görüntüleme vb.) veya psikolojik bir test mevcut değildir. Konusunda uzman hekim, çocuğun davranışlarını inceleyerek, dikkat ve hiperaktivite düzeyini değerlendirerek tanı koymaktadır.
 

Tedavisi

Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tedavisinde genellikle davranış, özel eğitim ve ilaç tedavisinden oluşan çok yönlü bir yaklaşım uygulanır. Tedavi ve izlem çocuğun okul ve sosyal başarısında önemli rol oynayabilmektedir. Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan pek çok çocuk, ergenlik ve hatta yetişkinliğe bağlı bir takım zorluklarla karşılaşmasına rağmen, doğru destek ve tedaviyle bu dönemleri daha sağlıklı geçirebilir.

İletişim

Adres:

Pancarlı Mah. 58025 Nolu Sok No:4 
Şehitkamil/Gaziantep

Bizi Arayın: (0342) 322 46 16

(0505) 893 46 16

E-Posta: mutluyum_rem@hotmail.com

Öneri, Şikayet ve Tavsiyelerinizi Bekliyoruz...  CV lerinizi Mail Yoluyla Gönderebilirsiniz.

İsim *
E-posta *
Şehir *
Mesaj *

Sosyal Medya

Hesaplarımız